היקף הקורס: 52 שעות |
מועד פתיחה וסיום |
זמני לימוד |
הכרת שיטות לתכנון וניתוח מערכות אופטיות, ושימוש בשיטות האלה על מערכות ממשיות עם תוכנת ניתוב קרניים ZEMAX ככלי עבודה.
הקורס משלב שיטות חישוביות ותאורטיות עם הרצת תוכנת ZEMAX על מנת להדגים את היבטים תאורטיים של תכן אופטי בדוגמאות שימושיות.
הקורס הוא הכנה לכניסה לתחום הפוטוניקה – תחום שהוא בחזית המדע והטכנולוגיה בעולם ואחד מהתחומים בהם לישראל יתרון תחרותי משמעותי: בו עוסקות בתצורות שונות למעלה מ-450 חברות ישראליות, מעל ל-20,000 עובדים ומעל ל-5$B תמורות ייצור. בין אם פניכם לתעשייה או לאקדמיה, ובין אם תבחרו להתמחות בפוטוניקה או בתחומים אחרים, הקורס הזה והקורסים שהוא מוביל אליהם ישמשו ויקדמו אתכם במגוון רחב של תחומי עיסוק בעתיד.
הלימוד מתמקד בהפיכת עקרונות תאורטיים לפתרונות יישומיים שמייצרים ערך ממשי בתעשייה.
מהנדסים בתעשיות מתקדמות שמפתחים ו/או משתמשים במערכות אופטיות. הקורס מתאים גם למפתחים של מכלולים אופטיים וגם לאינטגרטורים כמו מהנדסי מערכת.
עקרונות אופטיקה גיאומטרית: תיכנון סדר ראשון.
עיוותים כרומטיים ומונוכרומטיים: הבנה של מקורות עיוותים ותיקונם.
יישום בתוכנת ZEMAX: לניתוח, התאמה ואופטימיזציה של מערכות אופטיות באמצעות Sequential raytracing.
שיפור הביצועים: תכנון מערכות אופטיות מדויקות וחכמות יותר המייעלות חיישנים ומערכות אלקטרוניות.
יישומים חדשניים: פתרון אתגרים טכנולוגיים מתקדמים בתקשורת אופטית ופיתוח מערכות לייזר.
חיזוק מוניטין מקצועי: שליטה בכלים חדשניים שממקמים אתכם בחזית תחום האופטיקה והאלקטרוניקה.
ד"ר יואל סליגסון, בעל תואר ראשון ושני בפיסיקה טכנולוגית באוניברסיטה לטכנולוגיה בהלסינקי, פינלנד,
ותואר שלישי באופטיקה במכון לאופטיקה באוניברסיטת רוצ׳סטר בארה״ב. בעל ניסיון של יותר מ-34 שנים
בפיתוח מערכות אופטיות ופיזיקליות מתקדמות בחברות קודאק ארה״ב, ובחברת ס.ר.ד. מדיקל בישראל.
רוב הקריירה שלו הוא עבד בחברת KLA במגדל העמק בפיתוח מערכות אופטיות לתעשיית מוליכי למחצה.
במקביל, ד״ר סליגסון מלמד משנת 1997 הנדסה אופטית, קודם בטכניון ומ-2012 במכללה האקדמית בראודה בכרמיאל.
בתשע השנים האחרונות ד״ר סליגסון עוסק גם ביעוץ טכנולוגי ובכתיבת פטנטים בתחומים רבים.
הקורס משלב הוראה חזיתית, עבודה אישית/ קבוצתית בתוכנת ZEMAX, ותרגול. ההתנסות המעשית בהפעלת תוכנת ZEMAX מדגימה ומחזקת את הנושאים שמועברים בהוראה חזיתית ומקנים ניסיון בהפעלת התוכנה. התרגול מחולק לתרגול מודרך בכיתה ותרגול עצמאי בשיעורי הבית. את הקורס מסכמת מטלת תכן להתמודדות עצמאית של משתתפי הקורס.