• 251504 הנדסת יזמות – גישת ההזנק הרזה

    הנדסת יזמות Lean Startup או Startup Engineering עוסקת בתהליך מסודר להגדרה מהירה של האסטרטגיה העיסקית של מיזם (Startup ,)זיהוי ההנחות המסוכנות ביותר במודל העיסקי שלו

    והתקדמות שיטתית ואיטרטיבית בניהול המיזם לתיקוף ההנחות מול לקוחות ואחרים (validation) המטרה הינה מציאת מודל עיסקי בר קיימא ובר גידול במהירות, תוך כדי מניעת בזבוז (waste)

    והימנעות מהוצאות מסיביות בפיתוח המוצר ושיווקו בטרם בוצע תיקוף שוק מספק. קונספט חדשני זה, מבוסס על לקחים שנלמדו על ידי יזמים ואוניברסיטאות מובילות בעולם בעשור האחרון.

    בהמשך נתמקד בהיבטים מעשיים של תיקוף רעיון ופיתוח לקוחות (Development Customer) הבנה מעמיקה של הלקוחות ועולמם, הצעת הערך והבעיות או הצרכים עליהם היא עונה, ערוצי

    המכירה והשיווק ועוד.

  • 251506 מבוא לקניין רוחני
  • 251507 מבוא ליזמות

    הקורס פותח צוהר לעולם היזמות. יזמים וחברות הזנק הם בחוד החנית של ההתפתחות האנושית. במהלך הקורס יקבלו הסטודנטים הרצאות ממומחים ויזמים מובילים, בתחומים שונים של עולם

    היזמות. הקורס יכסה את הנושאים הבאים: מאפייני היזם, מהו רעיון טוב?, ההיי-טק בישראל, תכנית אסטרטגית לעסקים, גיוס הון, ניהול פטנטים וקניין רוחני, אסטרטגיית חדירה לשוק.

  • 251508 תכנון עסקי למיזמי הזנק

    תכנון עסקי, הינו פעילות ניהולית המתאימה את כל יכולות הארגון או מיזם ההזנק, עקרונותיו, משימותיו ומטרותיו להזדמנויות העסקיות המסופקות על ידי הסביבה החיצונית, על מנת להצעידו ממצבו

    בהווה לעתיד. בנוסף משמש תכנון עסקי ככלי עזר לתהליך פיתוח המודל העסקי וגיבוש הרעיון העסקי לפרויקט כולל שלב היישום והגדרת הכלים הנדרשים לצורך מימוש הרעיון העסקי.

    זהו תהליך חיוני לשיפור סיכויי ההצלחה של מיזמים חדשים בתחילת דרכם ובקורס ינתן דגש מיחד לביצוע תכנון עסקי למיזם חדש. במהלך הקורס, יטופלו בנפרד המרכיבים השונים של התכנון העסקי,

    החל מהתכנון האסטרטגי, דרך קביעת המודל העסקי, תהליך תכנון ופיתוח המוצר/שירות של מיזם ההזנק, ניהול יזמות וחדשנות, תכנון וניהול סיכונים ובניית תכנית מכירות ההולמת את מיזם ההזנק.

    מטלות הקורס יעשו בעבודה קבוצתית מודולרית שתכלול בין 2 עד 4 סטודנטים. בתחילת הקורס, יידרשו הסטודנטים לבוא מראש עם רעיון, או לסכם על רעיון בתאום עם המרצה.

    רעיון יזמי זה ילווה את הצוותים במהלך הקורס ועבורו הם יבצעו את הפרויקט המודולרי. הרעיון לא חייב להיות חדשני.

  • 251509 חשיבה המצאתית

    חוקרים רבים מצביעים על כך שמגמת ההתפתחות הבאה בעולם הגלובלי מתמקדת בחדשנות. חברות שלא ישכילו לייצר מוצרים ותהליכים חדשניים לפי דרישה ובזמני סבב קצרים פשוט ייעלמו מהנוף.

    (ראו מה קרה לנוקיה, ל-Xerox ל-RIM יצרנית Blackberry, למוטורולה ולחברות רבות נוספות). המגמה לחדשנות ויזמות במכללת אורט בראודה, מביאה לסטודנטים קורס חדשני בחשיבה המצאתית

    ופתרון בעיות. הקורס יקנה לסטודנטים כלים מעשיים לחשיבה המצאתית שנמצאים בשימושן של חברות גדולות כמו אינטל, לוקהיד מרטין, טויוטה, סמסונג ועוד ובכך יעמיד את הסטודנטים של

    אורט בראודה מדרגה אחד לפני בוגרים אחרים מכל מוסדות הלימוד האקדמיים.

  • 251512 מבוא לניהול חדשנות ויזמות פנים ארגונית

    הקורס יעסוק בכלים לניהול חדשנות ויזמות בארגונים במגזר הפרטי והציבורי. נטפל בנושא זה משתי זוויות משלימות ושזורות זו בזו, זווית הראייה של היזמים הפנים ארגוניים – הכלים שעומדים

    לרשותם לצורך תרגום הרעיון שלהם למיזם עובד, תוך התגברות על החסמים והמהמורות שבדרך וזווית הראייה של הארגון והמנהלים בכל הרמות – מדוע חדשנות ויזמות פנים ארגונית קריטית

    להצלחת הארגון וכיצד הארגון , וכל אחד מהמנהלים הפועלים בו, יכולים ליצור את התנאים לעידודן. במסגרת הקורס הסטודנטים ידרשו לפתח מודל להטמעת חדשנות ויזמות בארגון קיים (כמו:

    ארגון עסקי, ציבורי, קהילתי, אקדמי, עירוני) בהתבסס על הכלים שילמדו בקורס.

  • 251513 חשיבה יצירתית שיטתית

    מטרת הקורס היא להקנות לסטודנטים את כלי החשיבה של שיטת SIT וטעימות מכלי חשיבה המצאתית ויצירתית נוספים. בעזרת כלים אלו יוכלו לנהל תהליך אנליטי, סדור ומודע של העלאת רעיונות

    חדשים בשני תחומים מרכזיים: פיתוח מוצרים חדשים ופתרון בעיות בסביבה טכנולוגית מתקדמת. שיטת SIT מבוססת על בחינה מערכתית של עולם התוכן הרלוונטי, והפעלת מניפולציות שונות)

    “כלי חשיבה יצירתיים” (ליצירת וריאציות פוטנציאליות בעלות תועלת ללקוח, קרי רעיונות לפיתוחים ולפתרונות טכנולוגיים חדשים, בסביבה עסקית מתקדמת.

  • 251514 מבוא לפיתוח אב טיפוס

    קורס אב-טיפוס מקנה כלים מעשיים ותאורטיים בבניית אבטיפוס. בקורס נלמד ונתנסה בתהליך הפיתוח ומטרותיו, מרעיון ועד להעברה לייצור תוך כדי שימוש בכלים הנדסיים ושיתוף פעולה עם סטודנטים

    ממחלקות שונות.

  • 251100 פרוייקט בין-תחומי

    הקורס מיועד לסטודנטים מכל המחלקות בשלבים מתקדמים של התואר, ולסטודנטים אשר לוקחים חלק בהאקתון מכללתי ומעוניינים להמשיך את הפרויקט במסגרת אקדמית. השתתפות בקורס

    מותנית בריאיון קבלה. במהלך הקורס סטודנטים יתמודדו עם בעיית תכן אמיתית שמקורה בתעשייה או בגורם חוץ-מכללתי אחר. הסטודנטים יעבדו בקבוצות בין-תחומיות כדי למצוא פתרון הנדסי

    לאתגר, לבחון אותו בשדה, ולהתוות תכנית להטמעה ולשימוש. הקורס מכשיר את הסטודנטים בעבודה בצוות בין-תחומי, תיכון רב-תחומי של מערכת, יזמות, קבלת משוב מהלקוח ויישומו ותקשורת

    עם מנחים מתחומים שונים.

  • 251966 מוצר וחשיבה עיצובית

    מטרת הקורס היא להקנות לסטודנטים את יסודות ניהול המוצר (Product Management) וחוויית המשתמש (User Experience), באמצעות תהליך לימודי ויצירתי, שמשלב שיעורים בכיתה ועבודה

    מעשית על פיתוח מוצר במתכונת יזמית, בדומה לשלבים הראשונים בעבודה על סטרטאפ. במהלך הקורס הסטודנטים יעבדו בקבוצות, יזהו “בעיה” ויפתחו “מוצר”, שפותר אותה, לפי השלבים של

    מתודולוגית חשיבה עיצובית (Design Thinking), תוך תוך ישום עקרונות HCI (Human-Computer Interaction) ושמישות (Usability) ויישום מודלים להערכת ממשקים וטכניקות לשיפור

    חוויית המשתמש בשימוש בהם.

    בתום הקורס יהיו ברשות הסטודנטים הדגמה של המוצר שפיתחו (אבטיפוס) ומסמך מוצר.

  • 251520 להשאיר את החותם האישי

    מה המאפיינים של אלו המשאירים חותם מאחוריהם? מה הם עושים אחרת שגורם לאנשים לזכור אותם כל כך טוב. מילת המפתח בחותם אישי היא חוויה. לא תוכן ולא ידע, אלא עוצמה וחוויה.

    היכולת שלנו לשבור תבניות ופרדיגמות ולמכור ערכים, לא מוצרים.

    אנשים המשאירים חותם אינם מפחדים מטעויות או כישלונות. הם מוכנים לצאת למסעות ארוכים ומורכבים ולהתמודד עם מכשולים והמהמורות בלתי צפויות על מנת להגיע לתוצאות שיש בהן

    תרומה חברתית ולא רק אישית. התכונות המאפיינות אותם הן סקרנות, חקרנות ותשוקה.

    קורס ייחודי ובלתי שגרתי זה בא להקנות כלים להכרת החותם האישי שלנו תוך היחשפות למגוון אדיר של כלים, שאלות, תכנים, מחקרים ומודלים המהווים השראה לעשות את “העבודה”

    קצת אחרת. כולנו יכולים להיות עם אותה “כותרת” של תפקיד או עבודה – אבל יש בידנו את האפשרות וההזדמנות לעצב את עשייתנו אחרת ולהשאיר חותם וזיכרון לדורות.

  • 251890 קורס מובילי למידה

    הקורס מיועד לסטודנטים שהשתתפו בסדנאות הכשרה למובילי למידה ועובדים כמובילי למידה בפועל. מטרת הקורס היא להפגיש את הסטודנטים עם בעיות מתחום ההוראה והלמידה,

    לתת לסטודנטים אפשרות להתנסות בניסוח בעיות אלו, להכיר שיטות הוראה חדשניות, לתכנן ולבנות את התוצר הדיגיטלי כפתרון לבעיה. הקורס בנוי בשיטת

    PBL – Problem-Based Learning (למידה מבוססת בעיות). בקורס עובדים הסטודנטים בצוותים ומתמודדים עם פרויקט בתחום ההוראה והלמידה. הפרויקט כולל את השלבים הבאים:

    תיאור שיטת ההוראה והלמידה בקורס מסוים, זיהוי והגדרת הבעיה, תכנון התוצר הדיגיטלי שישמש כפתרון לבעיה ( לומדה, אתר אינטראקטיבי, בלוג ועוד) , ביצוע סקר ספרות בנושא,

    בניית התוצר, תכנון הניסוי בפועל, עריכת הניסוי כולל בניית וביצוע המשוב, אנליזת המשוב, ביצוע הרפלקציה והצגת התוצר ותוצאות המשוב.

  • 251960 כל אחד לומד אחרת
  • 251965 מהנדסים למען הגיל השלישי
  • 251967 ביודיזיין 1
  • 251968 ביודיזיין 2
  • 251895 תעשייה 4.0 בשילוב התנסות
  • 251102 היבטים רב תחומיים בחדשנות טכנולוגית

ייעוץ לימודים

  • This field is hidden when viewing the form