טקסט על ההאקתון

מסלולים

יצור מתקדם – בראודה, המכון ומה שביניהם: 

המכון לייצור מתקדם, הוקם ביוזמת מינהל התעשיות במשרד הכלכלה באזור התעשייה תפן. המכון מנוהל על ידי קבוצת הייעוץ תפן (Tefen) בשיתוף חברת ESI ומכללת אורט בראודה, ומספק תהליכי ליווי לתעשייה המסורתית לקראת מעבר לתעשייה 4.0 ושיפור הפריון. השנה יחנוך המכון מרכז הדגמה שבו יוצגו פיתוחים ופתרונות בתחום התעשייה החכמה. כיצד המכללה יכולה ליהנות מהפעילות של המכון לייצור מתקדם, לתרום ולהיתרם? כיצד אפשר להדק את השותפות בין המכללה ובין המכון בהוראה, במחקר ועוד? על שאלות אלו ואחרות ננסה לענות במסלול.

אף על פי כן :

כיצד, למרות היותה מכללה, יכולה בראודה להציע מוקד משיכה שיהיה באמת עדיפות ראשונה לסטודנטים? במילים אחרות, האם לנצח נהיה זנב לאריות, או שמא נוכל להיות ראש להם בתחום סלקטיבי כלשהו? נשתדל ללמוד מנסיונן של מכללות אחרות (ואין רבות כאלו…) שיצרו להן ייחוד שמתחרה בהצלחה באוניברסיטאות, ולחשוב בכיוונים כגון:

ייחוד רוחבי – שיטת הוראה או סביבת למידה בתכניות הקיימות
ייחוד אורכי –תחום לימודים אטרקטיבי שאין לו מתחרים

ליהנות מכל העולמות – בינתחומיות:

יכולת עבודה אפקטיבית בסביבה בינתחומית וגישה יזמית הינם כישורים נדרשים עבור מהנדסים במאה ה- XXI. יחד עם זאת, תכנים דיסציפלינריים וחידושים בעולמות התוכן השונים מרחיבים את תכני הלימוד ההכרחיים בתכניות הלימודים  של ההשכלה הגבוהה ההנדסית. מול כל זאת, היקף הלימודים האפשרי מוגבל ונדרשים תהליכים של  בחינה מחודשת של תכנים, נכונות לאמץ פשרות כואבות והכרח לתעדף נושאים. במסלול נדון באופציות שונות בהן ניתן לעשות זאת במכללה.

משנים את חוקי המשחק – משחוק כדרך להכשרה למיומנויות המאה ה-21:

מיומנויות המאה ה -21, מיומנויות העתיד או ה–power skills נמצאות בשיח כבר שנים רבות. כולם מסכימים שמיומנויות כגון חשיבה יצירתית, חשיבה ביקורתית, הקשבה, וויסות עצמי ושיתוף פעולה הן חיוניות להצלחה בעולם העבודה, וחשוב לשלבן בתוך תוכניות הלימודים גם באקדמיה. כאשר מגיעים לפרקטיקה נתקלים פעמים רבות בשוקת שבורה. איך עושים זאת? ובצורה מהנה ומניעה להוראה וללמידה?

משחוק (gamification) הוא אחת הדרכים לגרום לנו להנות גם מפעילויות משעממות או טרחניות כגון מילוי טפסים. זאת משום שמדובר בשימוש באלמנטים משחקיים בהקשרים שאינם משחקיים. ישנן טכניקות משחקיות שונות כגון נקודות, תגים, אתגרים , לוח הישגים ועוד, אשר ניתן להשתמש בכל אחת מהן, או בקומבינציות שונות שלהן, לצורך הגברת מוטיבציה ומעורבות של אנשים בפעילות מסוימת. ההנאה וההתרגשות מפעילות משחקית מהוות מנוף לעשייה, ללמידה ולהגברת יצירתיות. במסלול זה נרצה להשתמש בטכניקות משחוק על מנת לשלב הכשרה למיומנויות העתיד בתוך קורסי התוכן בהנדסה ובמדעים.

לוח זמנים

לוח זמנים האקתון חינוך הנדסי

פרסים

• פרס ראשון: סוף שבוע זוגי (שני לילות) בתנאי חצי פנסיון במלון “פסטורל”, כפר בלום
• פרס שני: שובר ע”ס 1000 ₪ למימוש במסעדות מובילות בכל רחבי הארץ
• פרס שלישי: יום כיף זוגי הכולל מסאז’ וארוחת בוקר

אחיאב גולן
אחיאב גולן
מנכ"ל | לשכת מנכ"ל
שעות קבלה: בתאום עם ראש לשכת מנכ"ל - ריקי גרינפלד rgreenfe@braude.ac.il
שעות קבלה: בתאום עם ראש לשכת מנכ"ל - ריקי גרינפלד rgreenfe@braude.ac.il
Dr. Nirit Gavish
Head of Department, Senior Lecturer | Industrial Engineering and Management
שעות קבלה: Sunday 9:30-10:30
שעות קבלה: Sunday 9:30-10:30
ד”ר דנה פישר שחור
ד”ר דנה פישר שחור
מרצה עמית, רכזת תהליכי ליווי פדגוגי וטכנו-פדגוגי | היחידה להוראה ולימודים כלליים
אסנת ברגר
אסנת ברגר
ראש מדור הוראה וטכנולוגיות למידה | המרכז לחינוך הנדסי ויזמות
אורנית בר זית
אורנית בר זית
רכזת נגישות, יועצת לסטודנטים עם מוגבלויות פיזיות/ רפואיות, מובילת פרויקט הדגל | סגל מינהלי
שעות קבלה: א-ה 08:30-16:30
שעות קבלה: א-ה 08:30-16:30
קובי גנור
קובי גנור
מנהל משק | אחזקה לוגיסטיקה ורכש
גיל מאור
גיל מאור
מדיה חברתית, רכז תפעול תחום היזמות והבין-תחומיות | המרכז לחינוך הנדסי ויזמות