הישג לד”ר אורי בן חנן: זכייה בפרויקט משותף עם חברת פראונהופר הגרמנית

עודכן ב- 26/06/19

לאחרונה התבשר ד”ר אורי בן חנן, ראש מרכז המו”פ לרובוטיקה ואיש סגל המח’ להנדסת מכונות, כי אושרה הצעה למחקר שהוגשה ליורקה (תכנית מהאיחוד האירופי). את הצעת המחקר הגישה המכללה באמצעות חברת המסחור שלה, אופק אשכולות, בניהולו של ד”ר משה שביט. ההצעה שאושרה הוגשה ביחד עם חברת A-FORM מגרמניה; מרכז המחקר Fraunhofer-IWU, מקמניץ, גרמניה; חברת הנרי עזריה פ.א.ל בע”מ מפתח תקווה.


ד”ר אורי בן חנן, מנהל מרכז המו”פ לרובוטיקה במכללה

“המחקר הוגש לקבל מימון הן בגרמניה והן בארץ”, מספר ד”ר בן חנן. “בארץ הוגש הפרויקט לרשות לחדשנות. לאחר בדיקתה של הרשות לחדשנות אושר הצד הישראלי בהיקף 500,000 ₪, שיתחלקו בין החברה הישראלית לבין המכללה. הפרויקט מתוכנן להימשך שנתיים, שבמהלכן נרצה לרשום פטנטים ולייצר את המערכת”.

מהי מטרת המחקר?

“המטרה שלנו היא היא לפתח מערכת אחיזה מדויקת של מוצרים זעירים, בעלי עובי דופן של כמה מיקרו-מטרים. למתקן תהיה בקרת כוח אחיזה ומערכת עיבוד תמונה שתזהה עיוותים במוצר, הזיהוי יאפשר לבקר את כוח האחיזה כך שהעיוות של החומר יהיה מנימלי. בנוסף מתקן האחיזה יהיה מחובר למערכת XYZ שתאפשר למקם את החלק בצורה מדויקת במכונת העיבוד. הדרישה היא לאפשר להוציא את החלק ממכונת העיבוד לבצע בו מדידות שלא ניתן לבצע במכונה ולהחזירו בחזרה לאותו מקום במידה ויש צורך בהמשך עיבוד”.

איך יעבוד שיתוף הפעולה בין המכללה ליתר החברות שמעורבות בפרויקט?

החברה הגרמנית A-FORM מייצרת תבניות הזרקה למוצרים זעירים ומדויקים והם המקור לדרישה. במרכז המחקר של Fraunhofer-IWU בקמניץ, יש מרכז מחקר עם מכונות לביצוע מיקרו-עיבוד של חומרים שונים וכן מערכות מדידה ובקרת מיקום מדויקות. חברת הנרי עזריה פ.א.ל. בע”מ מתמחה בייצור תפסניות מדויקות מאוד, בדיוקי אחיזה של מיקרו-מטרים בודדים. אצלנו במחלקה להנדסת מכונות במכללה יש צוות של חברי סגל שמתמחים במערכות בקרה ומכטרוניקה, הם ישלבו מערכת לבקרת כוח בתפסניות של חברת הנרי עזריה פ.א.ל. בע”מ. וכן יקחו חלק באינטגרציה של התפסניות במערכת ההצבה המדויקת.

ייעוץ לימודים

  • Hidden