הקלות נוספות למגויסים בסמסטר ב’ ולבני/ות זוגם/ן

עודכן ב- 16/05/24

בצל המשך הלחימה ברצועת עזה ובגזרות הנוספות, החליטה הנהלת המכללה לאשר הטבות נוספות לחיילי וחיילות המילואים אשר נרשמו ללימודים בסמסטר ב’. החידוש המרכזי במתווה הוא שההקלות תינתנה גם בהסתמך על שירות מילואים של בני ובנות הזוג של אותם סטודנטים וסטודנטיות, ולא עוד רק בהסתמך על השירות שלהם עצמם. לדברי פרופ”ח שרית סיון, נשיאת המכללה, מתווה סמסטר ב’ אושר על סמך החלטת מל”ג מתאריך 27.3.24 והוא מתווסף להתאמות שניתנו עד כה על ידי המכללה. 

“המכללה בוחרת להרחיב את מתווה המל”ג ולהוסיף התאמות נוספות לרווחת הסטודנטים. כמו כן, המכללה לא תגרע מהתאמות שכבר ניתנו על ידה, גם אם אינן כלולות במתווה החדש של המל”ג”, אומרת פרופ”ח סיון. “המתווה מיועד לסטודנטים משני המינים, הלומדים לקראת תואר ראשון בשנת הלימודים התשפ”ד, ונקראו לשירות מילואים החל מיום 7 באוקטובר 2023 ועד תום שנת הלימודים תשפ”ד. גם סטודנטים שלהם ילד/ים עד גיל 13, אשר בן או בת הזוג שלהם שירתו בשירות מילואים כאמור, יהיו זכאים להתאמות ולהקלות שאושרו, בהתאם למספר הימים ששירתו”.

הזכאים להקלות סווגו לקבוצות, ואלה העיקריות שבהן: 

• סטודנטים ששירתו במילואים לתקופה של 100 ימים במצטבר במהלך שנת תשפ”ד והחל מתאריך 7.10.23 – לקבוצה זאת משתייכים גם סטודנטים, שלהם בני / בנות זוג והם הורים לילד עד גיל 13.

• סטודנטים ובני/ות זוג ששירתו במילואים לתקופה של 61 עד 99 ימים.

• סטודנטים ובני/ות זוג ששירתו במילואים לתקופה של 30 עד 60 ימים. נכללים בקבוצה זו סטודנטים שהם בני זוג (עם או בלי ילדים). לפירוט כנסו לנוהל מילואים של המכללה.

במתווה הקיים, אישרה המכללה מתן הקלות גם לסטודנטים שבעקבות המלחמה נפגעו באחד המקרים הבאים: פונו מבתיהם; איבדו קרוב משפחה מדרגה ראשונה; ניצלו מהמסיבה בנובה, או נכחו באזור הפגיעה במועד האירוע; חברים פעילים בכיתות כוננות. מקרים נוספים שיאפשרו קבלת סיוע ובדיקת התאמה לקבוצה זו (או אחרת) ניתנים לבירור במרכז החוסן שנפתח בדיקנט. כמו כן, סטודנטים (או בני/בנות זוגם/ן), המשרתים בשירות סדיר בכוחות הבטחון, או עתודאים שגויסו לשירות ומבקשים הקלות, מוזמנים לפנות לדקנט הסטודנטים ולקבל מענה. המכללה ממשיכה לפעול למען המגויסים בערוצים שונים על מנת לאפשר להם להתקדם בלימודיהם.

 

ייעוץ לימודים

  • Hidden