עידן חדש: פרופ’/ח שרית סיון מונתה לנשיאת המכללה

עודכן ב- 22/05/24
פרופ'/ח שרית סיון

פרופ’/ח שרית סיון מונתה לתפקיד נשיאת המכללה האקדמית להנדסה בראודה בכרמיאל והיא תחליף את פרופ’ אריה מהרשק שפרש בחודש שעבר לגמלאות אחרי 12 שנות כהונה. המינוי אושר בישיבת חבר הנאמנים של המכללה.

“לכבוד הוא לי להביא לידיעתכם כי חבר הנאמנים של המכללה החליט למנות את פרופ’ סיון לנשיאת המכללה”, כתב האלוף במיל’, יוסף משלב, יו”ר הועד המנהל של המכללה, לחברי הסגל האקדמי והמנהלי של הארגון. “אנו מאחלים לה הצלחה בתפקידה ובקידום המכללה בכל המישורים, המשימות והאתגרים העומדים לפתחנו”.

פרופ’/ח סיון למדה בטכניון את כל שלושת התארים שלה. עבודת הדוקטורט שלה עסקה בנגזרות המוגלובין כחומרים נושאי חמצן. מחקריה של פרופ’/ח סיון עוסקים, בין היתר, בתחום הביופיזיקה של רקמות חיבור בבריאות, מחלה והזדקנות ובפיתוח ביוחומרים לרגנרציה ושיקום של רקמות אלה.

פרופ’/ח סיון זכתה במלגת מארי קירי במסגרתה השלימה פוסט דוקטורט באוניברסיטת אוקספורד באנגליה בנושא של פיתוח חומרים חליפיים לדיסק בינחולייתי. עם חזרתה ארצה לטכניון זכתה במלגת מארי קירי נוספת בנושא מנגנונים מולקולריים של סיכה במפרקים סינוביאליים. פרופ’/ח השתתפה במספר מאגדים של האיחוד האירופאי במסגרת התוכניות FP5, FP6 ו-FP7 והיא שותפה בהמצאה שהובילה להקמתה של חברת ההזנק Moebius Medical העוסקת בפיתוח חומרים לטיפול בדלקת מפרקים ושעתידה להתחיל את הפאזה השלישית של הניסויים הקליניים בקרוב.

בשנת 2012 היתה פרופ’/ח סיון לישראלית הראשונה שזכתה בפרס היוקרתי ע”ש מארי קירי מטעם האיחוד האירופאי, בקטגוריה של חדשנות ויזמות במדע על פיתוח ביוחומרים לטיפול בניוון של רקמות חיבור (דיסק וסחוס).

בשנת 2013 הצטרפה פרופ’/ח סיון למחלקה להנדסת ביוטכנולוגיה וכיהנה בתפקיד ראש המחלקה כ-5 שנים, במהלכן הקימה את מעבדות המחקר ומעבדת הפיילוט החצי-תעשייתית. בשש השנים האחרונות כיהנה כמשנה לנשיא לעניינים אקדמיים, תפקיד המקביל לרקטור.

בשנת 2021 זכתה פרופ’/ח סיון יחד עם עמיתתה ד”ר מיכל עמית במענק המחקר היוקרתי של הקרן הלאומית למדע (ISF) בנושא חומרים הניתנים להזרקה עבור ריפוי של דיסק בינחולייתי בסכום של כמיליון ורבע ₪. בשנת 2022 זכתה שוב במענק המחקר היוקרתי ISF עם עמיתתה ד”ר מירית שרעבי בנושא ביומימטיקה מבנית של ממשקי דיסק בין-חולייתי, בסכום העולה על מיליון ₪.

“אני נרגשת על בחירתי לתפקיד ורואה בו שליחות חינוכית, חברתית ואקדמית מהמעלה הראשונה. בכוונתי לפעול ככל יכולתי לטובת המשך התפתחות המכללה בתקופה מורכבת זו”, אמרה פרופ’/ח סיון, בתגובה לבחירתה.

פרופ’/ח סיון מאמינה גדולה בהידוק הקשרים שבין האקדמיה לתעשייה ובפיתוח של אקוסיסטם משמעותי. במאמר שפורסם בפברואר 2020 בעיתון דה מרקר ובהתייחס לתעשיית הביוטכנולוגיה, כתבה כי “בישראל – הידע שנוצר בתחום הביוטכנולוגיה נשאר ברובו סביב העוגנים האקדמיים ולא מתקדם לכיוונן של חברות ביוטק גדולות, כפי שקרה במדינות מפותחות אחרות. למרות המצוינות המדעית – בהיעדר גיבושו של אקוסיסטם מתאים, מיזמים רבים לא מגיעים לבשלות בארץ וההצלחות עוברות לחברות זרות בחו”ל. מן הראוי שלא נתעלם מהתמורות מרחיקות הלכת שהחברה האנושית צפויה לעבור בשנים הקרובות, תמורות שייתנו את אותותיהן גם בענף הביוטכנולוגיה. דרושה, אם כך, השקעה ממשלתית על מנת להגדיל את מספר החברות ואת שיתוף הפעולה ביניהן לשם יצירת אקוסיסטם בר-קיימא”. 

ייעוץ לימודים

  • Hidden