חזון המכללה מציב על דגלה את קידום ההזדמנויות לשוויון בחברה הישראלית באמצעות חינוך והשכלה, וכן את קידום הפריון בתעשייה הישראלית בכלל, ובתעשייה המסורתית בפרט. המכללה פועלת בסביבה מרובת אתגרים, תחרותית ודינאמית. כפועל יוצא של קצב ההתפתחות הגבוה בעידן המודרני, היא שואפת להכשיר את ‘”מהנדסי המחר”, שיהיו בעלי חשיבה אינטלקטואלית ומערכתית, יוזמים, בעלי יכולת למידה עצמית ועבודה בצוות, מסוגלים להתמודד בהצלחה עם בעיות מורכבות בתנאי אי-ודאות, ומעל לכל – בעלי “ראש פתוח” ומקצוענים.
המרכז לחינוך הנדסי וליזמות הינו חוד החנית של המכללה במאמציה ליישם את חזונה ולהכשיר בוגרים העונים באופן מיטבי על הצרכים של התעשייה הישראלית. המרכז מפתח ומקדם מגוון תוכניות לשיפור דרכי ההוראה והלמידה במכללה, עם דגש על מוכנות הבוגר לתפקידים בתעשייה. בין התוכניות המובילות: בניית קורסים בגישת למידה היברידית פעילה ממוקדת סטודנט בדגש על מטרות ההוראה ההנדסיות (ABLE); פיתוח קורסים בגישת למידה מבוססת בעיות (PBL); הכשרת הסטודנטים למיומנויות נדרשות בהנדסה, יזמות ורב-תחומיות; מובילי למידה; המרצה כמנטור; הכשרת מרצים.
בניית קורסים לפי גישת ABLE (Active Blended Learning for Engineering): הגישה מציעה למידה היברידית פעילה ממוקדת סטודנט בדגש על מטרות ההוראה ההנדסיות, ודוגלת בשימוש במגוון רחב של שיטות למידה במטרה לעודד את הלומד להיות עצמאי, פעיל ולקחת אחריות על הלמידה.
פיתוח קורסים בגישת PBL: המרכז מסייע למרצים לפתח קורסים המבוססים על למידה מבוססת-בעיות ולמידה מבוססת-פרויקטים בכל תוכניות הלימוד ולאורך כל תקופת הלימודים של הסטודנט. PBL היא למידה באמצעות חקירה עצמית, שילוב של למידה עיונית והתנסות, ויישום הנלמד במטרה להגיע לפתרון של בעיות.
הכשרת הסטודנטים למיומנויות נדרשות בהנדסה: קורס מיומנויות נדרשות בהנדסה הינו קורס חובה אקדמי לכל הסטודנטים במכללה בשנה הראשונה. מטרת הקורס היא להפגיש את הסטודנט עם סוגיות מעולם העבודה ולהקנות לו מיומנויות של פתרון בעיות, עבודת צוות ותקשורת אפקטיבית כבר בתחילת לימודיו על מנת לאפשר העמקה ותרגול מיומנויות אלו בהמשך דרכו האקדמית. הקורס מתבצע במתכונת של ניתוח אירועים, ומקנה לסטודנטים כלים מתודולוגיים בסיסיים בפתרון בעיות, בהתבוננות וניתוח עבודת צוותים ובקידום רעיונות באמצעות הצגה אפקטיבית. בנוסף, המיומנויות הללו משולבות כחלק אינטגרלי מהקורסים המחלקתיים.
יזמות ורב-תחומיות: הכשרת סטודנטים לחשיבה יזמית באופן רב־תחומי, כך שסטודנטים מתחומי הנדסה שונים יכולים להתנסות יחד בתהליך היזמי ובהכוונה עסקית. המרכז מציע 14 קורסים רב-תחומיים בנושאי יזמות, העוסקים בהיבטי תהליך היזמות, בקניין רוחני, בחשיבה יזמית ויצירתית, בפיתוח אב-טיפוס ובתהליכים עסקיים. במסגרת מרכז היזמות והחדשנות I-North בשיתוף עם אוניברסיטת חיפה ומכללת תל-חי נערכים אירועי יזמות, האקתונים ופרוייקט יזמות רב-תחומי בשילוב מנטורים מהתעשייה.
מובילי למידה: סדנאות המונחות על ידי סטודנטים מצטיינים ומלוות קורסים שונים במכללה. הסדנאות מתנהלות בקבוצות קטנות, באווירה אישית ותומכת, עם דגש על מתן כלים לפתרון בעיות תוך עידוד למידה פעילה. מובילי הלמידה, הפועלים במסגרת המרכז, עוברים הכשרה באמצעות קורס ייעודי ומקבלים הנחייה שוטפת ממרצי הקורסים. בנוסף, משולבים מובילי הלמידה בתוך ההרצאות, התרגולים והמעבדות, ומסייעים לסגל ההוראה באמצעות שיטות של למידה פעילה.
המרצה כמנטור: המרכז מקדם את השינוי בתפקידו של המרצה ממעביר ידע למנטור של סטודנטים המעודד מוטיבציה, תחושת מסוגלות אישית, חשיבה חיובית ופיתוח חזון אישי ומקצועי, על ידי הכשרות מתאימות וליווי אישי.
הכשרת מרצים: תוכנית הכשרת מרצים מקיפה לקידום החינוך ההנדסי והמנהיגות ההנדסית במכללה, באמצעות השתלמויות וימי עיון בנושאי הוראה ולמידה בחינוך ההנדסי, ליווי וייעוץ פדגוגי וטכנו-פדגוגי פרטני למרצים ולקבוצות עניין, תוכנית לקליטת והכשרת מרצים חדשים, וכן באמצעות תוכנית הכשרה שנתית שהיא ייחודית בארץ.